szerda, szeptember 16, 2009

George Hamilton torta

Ez a torta olyan irtó finom, hogy csak különleges alkalmakra tartogatom. A receptjét egy barátomtól kaptam, akivel gyakran cserélünk ötleteket, hálás köszönet érte.
Ez esetben a mamámat leptem meg vele születésnapja alkalmából. Persze, az egész család nagy ovációval fogadta, mert diéta ide, diéta oda, ilyenkor a kilókról mindenki elfeledkezik.
Hogy miért nevezik George Hamilton tortának, azt sajnos nem sikerült kiderítenem. De gondolom, ez nem is lényeges ebben az esetben.
Hozzávalók a tésztához (26 cm-es tortaformával):
100 g vaj
100 g porcukor
4 tojássárgája
1 csomag vaníliás cukor
125 g finomliszt
1/2 tk sütőpor
továbbá:
4 tojásfehérje
120 g porcukor
50 g vágott mandula
töltelék:
1/2 l tejszínhab
2 csomag vaníliás cukor
2 csomag habfixáló
földi eper, vagy mát tetszés szerinti gyümölcs(ki mennyit akar, tegyen bele)
A tojássárgáját a porcukorral habosra keverem, hozzáadom a vaníliás cukrot, az olvasztott vajat, végül a sütőporral elkevert lisztet. Kétfelé osztom. Egy kapcsos tortaformát kibélelek sütőpapírral és az egyik tésztarészt ráterítem. A tojásfehérjét kemény habbá verem és belekeverem a porcukrot. Ennek a krémnek a felét rákenem a tésztára és vágott mandulával megszórom a tetejét. Kb 25 percig sütöm légkeveréses sütőben 160 fokon (normál sütőben 180 fokon). Ha kész, kiveszem a formából és még langyosan bevágom a majdani szeletek szerint, mintha tortát vágnék, mert ha a töltelék is benne van, már nem lehet olyan szépen darabolni (ez lesz a felső lap). A másik tésztadarabbal megismétlem az egész folyamatot (Ezt nem vágom be szeletekre!). A kisült lapokra valami nehezéket teszek (pl vágódeszkát), hogy szép egyenletes legyen a felület.
A krémhez a tejszínhabot kemény habbá verem a habfixálóval és a vaníliás cukorral. A megmosott, lecsepegtetett és feldarabolt epret óvatosan közé keverem és az alap tortalapra kenem, amit egy tortagyűrűbe helyezek előtte (a krém így nem folyik ki). Ráfektetem a másik tortalap felvágott szeleteit, mintha az is egyben lenne. Hűtőbe teszem tálalásig.
Eper helyett lehet őszibarackkal is készíteni.
Biztos siker!

13 megjegyzés:

  1. Azt elhiszem, hogy finom lehetett, gratulálok hozzá neked és az ünnepeltnek is:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Megvan a szülinapi torta éapámnak! Május 1 született és mindig epres tortával lepem meg és mindig mással. Idén ez lesz!

    VálaszTörlés
  3. Gaffyka, feltétlenül jelezz vissza, milyen lett és hogy ízlett! Nagyön örülök, hogy a szülinaphoz valamivel én is hozzájárulhatok :-) Minden jót majd május 1.-re!!!

    VálaszTörlés
  4. Notburga, megcsináltam ... nem jó ... :D ... tíz perc alatt elfogyott! ... felháborító! :) ... esélyem sem volt, második szeletre :D

    Nagyon finom! Köszi! :D

    VálaszTörlés
  5. Hova lett a kommentem?! Most írtam fél perce ... hogy ez a torta roppant szemérmetlen ... tíz perc alatt elfogyott! ... szemtelenül finom ám! Köszönöm :D

    VálaszTörlés
  6. Ujjé, nagyon örülök, hogy sikere volt!!! Minden jót az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  7. Gránátalmával is finom, meg még sok gyümölccsel. Németországban Himmelstorténak ismertem meg. Olyan is, mennyei! Minden családi szülinapra ezt kérik a húgomék. Praktikák-Mónihoz nem tudtam kommentelni, azért jöttem hozzád:)R.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a gránátalaval szívesen kipróbálnám én is. Szederrel már készítettem hasonlót ;-) http://notburga.blogspot.co.at/2012/08/habcsokos-szeder-torta.html

      Törlés
  8. Kremet talalas elott kell beletenni? Koszi... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, nem, már elötte. Mint a receptben is írtam ;-) Bocs, hogy csak most válaszolok, de nem láttam a kérdésed. :-)

      Törlés