kedd, november 17, 2009

Pissaladiére, provanszi hagymalepény


Ez a hétvégém elég rohanvást telt, tudtam, nem lesz időm semmire. Kellett valami előre elkészíthető, lehetőleg hidegen is élvezhető tésztaféle, amit Réka lányom csak a sütőbe tol és már eheti is. Receptjeim között kotorászva találtam meg ezt a finomságot, amit most készítettem először, de már tudom, nem utoljára...

Hozzávalók 6 személyre:
450 g liszt
20 g élesztő
1/4 l víz
1 tk cukor
4 fej nagyobb lila hagyma
2 fokhagymagerezd, tisztítva, apróra vágva
2 ek olívaolaj
1 ek kakukkfű, friss, apróra vágva
1 babérlevél
8 szardella filé
12-12 olívabogyó, fekete és zöld
12 eltett piros chilipaprika
Az élesztőt egy kanál cukorral langyos vízben feloldom, 10 percig pihenni hagyom. A lisztet megsózom, és tésztává gyúrom. Lefedve 35 percig kelesztem. A lila hagymákat vékony szeletekre vágom, egy serpenyőben az olajat felhevítem, a hagymát, fokhagymát, kakukkfüvet és babérlevelet beledobom és közepes hőfokon 15 percig az egészet üvegesre párolom. (A hagymának nem szabad a lila színét elveszíteni!) Egy tepsit kiolajozok (illetve sütőpapírral kibélelem) és a kilisztezett deszkán kinyújtott tésztát belehelyezem. A megdinsztelt hagymát elosztom rajta ( a babérlevelet előtte kidobom), a szardella filéket ráhelyezem, hogy mindenhová kerüljön belőlük. A köztes részekre olívamagokat és chilpaprikát fektetek és a sütő középső sínén 225 fokon kb 25 percig sütöm.

3 megjegyzés:

  1. Ez nálunk is tuti nyerő...viszem a receptet, jó?

    VálaszTörlés
  2. Hát remélem is, hogy viszed ;-)) Jó étvágyat hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Még nem mentem el Bécsbe, úgyhogy szívesen látom az ötleteket! Előre is köszönöm.

    Ma reggel láttam a tévében, a nagy Martha is pont ezt csinálta, úgyhogy hamarosan nálam is porondra kerül, kösz a receptet!

    VálaszTörlés