vasárnap, december 13, 2009

Cukkini göngyöleg darált csirkehússal

Bár nem igazán télre való étel ez, de manapság már egész évben kapható a cukkini, így minden gond nélkül bármikor elkészíthetö. Finom frissen, de felmelegítve is a család egyik kedvence. Köretkét adható hozzá rizs, de mint mi is ettük, bagette-el is kitünö.
Hozzávaló 4 személyre:

2 kisebb, zsenge cukkini
2 gerezd fokhagyma
5 dkg reszelt trappista sajt
30 dkg darált csirkehús
2 tojás
1 ek mustár
2-3 ek zsemlemorzsa
olaj a tál kikenéséhez
3 dl húsleves
10 dkg reszelt trappista sajt (a tetejére)

A sütöt 200 fokra elömelegítem.
A cukkinit megmosom, hosszában vékonyan felszeletelem és forrásban levö sós vízben 2-3 perc alatt elöfözöm, lecsepegtetem.
A fokhagymát meghámozom és összezúzom.
A reszelt sajtot a darált hússal, az egész tojásokkal, a mustárral, a zsemlemorzsával összedolgozom, sóval, örölt borssal, fokhagymával ízesítem.
A húsos masszát 8 egyforma részre osztom és hosszúkás hengerré formázom, majd 2-2 cukkiniszeletbe göngyölöm.
Kiolajozok egy tüzálló tálat, a göngyölegeket a tálba fektetem. Ráöntöm a húslevest, meghintem reszelt sajttal és a sütöben 20-25 perc alatt aranybarnára sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése