vasárnap, augusztus 19, 2012

Epres-túrós cupcakes/Erdbeer-Topfen Cupcakes

(Rezept unten auch auf Deutsch)
Az esküvői cupcakes címre ez is komolyan esélyes volt... Végül is a döntés nem volt könnyű. A választás végül, többszöri kóstolgatás után, mégis erre esett.
Hozzávalók:
tésztához:
15 dkg puha vaj
8 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
3 tojás
18 dkg liszt
1 tk sütőpor
8 dkg eperlekvár
krémhez:
20 dkg eperelekvár
20 dkg vaj
5 dkg creme fraiche
10 dkg túró
kevés porcukor
a díszítéshez 1 ek cukorgyöngy
A tésztához a vajat, 4 dkg porcukorral, a vaníliás cukorral és a szétválasztott tojások sárgájával 3 perc alatt habossá kevertem. A tojások fehérjét a maradék cukorral kemény habbá vertem. A lisztet a sütőporral egyetemben beleszitáltam a vajas masszába, majd a felvert tojás fehérjét is óvatosan hozzáadtam. Végül az eperlekvárt is beledolgoztam. A tésztát egy papírfomákkal beültetett muffin formába egyenletesen elosztottam és előmelegített sütőben (alsó/felső sütő 190 fok, légkeveréses 170 fok, középső sín) 30 percig sütöttem.
A krémhez az eperlekvárat felmelegítettem, egy sűrű szitán átpaszíroztam, majd hűlni hagytam. A vajat, a creme fraiche-t és a túrót a kihűlt eperlekvárral habosra kevertem, kevés porcukorral édesítettem. Hűtőbe tettem, hogy kissé keményebb legyen, majd egy nyomózsákon keresztül a kihűlt cupcakes-ekre nyomtam. Cukorgyönggyel megszórtam, tálásig hidegen tartottam a kész tortácskákat.

Für den Boden:
150 g Butter
80 g Staubzucker
1 Pck. Vanillezucker
3 Eier (Eigelb und Eiweiß getrennt)
180 g Mehl
1 TL Backpulver
1 Prise Salz
80 g Erdbeerkonfitüre
Für das Topping:
200 g Butter
wenig Staubzucker
50 g Créme fraiche
100 g Topfen
200 g Erdbeerkonfitüre
1 EL Zuckerperlen
Butter mit 40 g Zucker, Vanillezucker und Dotter schaumig rühren.
Mehl und Backpulver mischen und abwechselnd unter die Buttermasse mischen. Danach die mit dem restlichen Zucker aufgeschlagene Eischnee vorsichtig unterheben. Die Erdbeerkonfitüre unter den Teig heben.
Papierförmchen in eine Muffinform setzen und den Teigein füllen. Bei Mittelhitze ca 30 Min backen. Für das Frosting Erdbeerkonfitüre aufkochen, durch ein Sieb passieren, abkühlen lassen.  Zimmerwärme Butter, Créme fraiche, Erdbeerkonfitüre und Topfen schaumig schlagen, mit wenig Zucker süßen. Das Topping mit dem Spritzbeutel auf die Cakes spritzen und nach Wunsch mit Zuckerperlen dekorieren.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése